The Origin of Art Basel Miami

Art Basel Miami

Byrne blikt antropo-sociologisch terug op Art Basel Miami:

“art evolved as a kind of display useful for sexual selection. […] The maker may have genetic fitness not immediately apparent, especially given the fact that the typical creative person’s uniform is not a power suit. If he or she can afford to expend mucho time and energy on aesthetic pursuits, for example, the person must be doing O.K. in order to be able to ‘waste’ such time and effort. [..]
This is simply a re-establishment of animal hierarchies but with a new set of rules. […]
The testosterone AND the estrogen levels are through the roof. [..] “Those are all sold but we’ve got one just like it, I can show you a picture.”

journal.davidbyrne.com/2006/12/1271006_miami_b.html

(Desgewenst kan men er dus porno mee bedrijven.)

3 Comments

  1. Ha ha, geweldig.
    Maar wat deed mijnheer Byrne dan al die jaren op het podium? Haantje spelen dus, toch goed dat hij het ontbreken van zijn power suit zo aardig wist te compenseren met goede, innovatieve muziek. Het is nogal ver gezocht en dooddoenend om alles in het spel van de sexen te willen zien.

    De PORN van Marc is dus niet een afwijzen van overmatige en lege media consumptie over de ruggen van werkelijk lijdende Palestijnen.
    PORN is dus gewoonweg de erectie van Marc Bijl over de ruggen van diezelfde noodlijdende Palestijnen. Het moge opgevallen zijn dat zelfs Mrs. Deane gewag maakte van het excellente jaag-en verzamelvernuft van Marc. Aldus de theorie van Byrne bevestigend.

    DE
    RUF

  2. Volgens mij speelde Byrne op die podia juist in een power suit. Tegelijkertijd vraagt ie zich af: ‘Am I a fool?’

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*