Ryan Gander @ Boijmans

ryangander171

Zaaloverzicht met Oh no not again, 2008 en door de hele ruimte A sheet of paper on which I was about to draw, as it slipped from my table and fell to the floor, 2008

De tentoonstelling Heralded as the new black, de enorme vrijblijvendheid van Ryan Gander. Zero content apres la lettre.

“Gander laat steeds nieuwe betekenissen ontstaan door het samenbrengen van verschillende elementen, in verschillende combinaties, op verschillende tijdstippen binnen een verschillende context. In een recent interview licht Gander toe: “Als je de toeschouwer iets laat ontdekken op zijn eigen voorwaarden krijgt het meer betekenis dan als iets zo in de schoot wordt geworpen.””

boijmans.nl/nl/7/kalender/calendaritem/208

ryangander18

Vivi is dead, 2008

ryangander19

Midden The Last Rietveld (Lani 7 years old and Yentel 9 years), 2008

ryangander20

Oxidised silver on paper, 2008, Latent Lament, unoxidised silver on paper, 2008

ryangander21

Video: Basquiat or I can’t dance to it, one day – but not now, one day I will but that will be, but you wont know it and that will be it, 2008

ryangander22

She spoke in images like some new language – (Alchemy Box # 3), 2008

21 maart tot 24 mei 2009

boijmans.nl/nl/7/kalender/calendaritem/208

You may also like...

10 Responses

  1. Kees Koomen says:

    Maximale entropie als leidend principe, waar gaat het heen?

  2. vliegtuig says:

    titelfetishisme / bij elk werk vraag ik me weer af wat er eerder zal zijn geweest, het plaatje of het praatje.

  3. Peterc says:

    Is ‘enorme vrijblijvendheid’ ineens niet koel meer ?

  4. wouter says:

    very cool, ik word persoonlijk een beetje “referentie-moe”, maar voeg er aan toe dat mijn moeheid logischerwijze een subjectieve moeheid is.

  5. Flipflop says:

    About the gaze, the world and the wrap up of 4 consecutive car sellers that hold the belly of a canadian sumo-wrestler without trying to fetch an atom-bomb because of my mums jelly cake (which is a waiste of ingredients)

  6. RM says:

    Het maakt wel nieuwsgierig naar waar Boijmans’ museum in de nabije toekomst allemaal helemaal heen durft te gaan.

  7. RM says:

    Overigens uitte ik in mijn eigen bescheiden mening die ik hopelijk begrijpelijkerwijs jegens mijn gezelschap niet voor mij kon houden de kunst van Sylvie Zijlmans ietwat te ver beneden internationaal peil, hoezeer zij ook vele landsgrenzen of luchtruimen had over- en doorschreden.
    Maar misschien speelde de ietwat dooddoenerige zobetitelde zaaltekst mij nog teveel parten en was deze fotocompilatie de meest efficiente vertaling van een geniaal concept. Het overkomt mij wel vaker, zo’n zaaltekst die piept.
    Hoe dan ook, een museum blijft altijd in beweging.
    Zo zie je maar wat je er mee kan doen of laten.

  8. vliegtuig says:

    @Flipflop: great start for a masterpiece.or even better, who needs a work with a brilliant title?

  9. VB says:

    but no, but ya, but oh.., or an other genius title
    of an even more genious conceptual bla bla and but ya-art work.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *