“Back then, practically the only way one could advertise an independently promoted show was by drawing up a poster and circulating it at other people’s gigs. There was no money to have them drawn up to look professional. Press-type was used for a readable font, or it was all hand-drawn, with a photo of the group added. Then it was taken to a copy store and Xeroxed. It helped if the poster had a striking image to attract attention. The great punk rock group Black Flag succeeded with its cool posters with art by Raymond Pettibone (several are here).
Niels Post is beeldend kunstenaar en actief als mede-oprichter van Trendbeheer.com. Hij is opgeleid aan de AKI in Enschede en het San Francisco Art Institute. Zijn werk is wereldwijd te zien geweest op videofestivals, tentoonstellingen en als zelfinitiatief in de openbare ruimte.
Spam, computer gegenereerde tekst die niemand wil maar die overal opduikt, vormt de laatste jaren het basismateriaal van zijn beroepspraktijk. Post gebruikt het voor interventies op leegstaande winkelramen, wandsculpturen en ruimtevullende installaties.
Kleine top beurs van hedendaags tekenkunst. Zeer hoog niveau in de kelder van het Louvre. Grotendeels franse galeries, maar veel variatie en veel ontdekkingen. T/m as Zondag! SalonDuDessinContemporain.com (Een bericht van Serge Onnen)
In 1996, 20 jaar geleden alweer, blikte Alfred Broer terug op zijn tijd in de Amsterdamse punkscene van eind jaren zeventig/begin jaren tachtig zoals vastgelegd in het beroemde boek van Max Natkiel (Broer stond er [Meer…]
Leave a Reply