De anekdote ging:
“Goh wat goed, dat julie nu een selectie hebben gemaakt! Het was vorig jaar met 92 deelnemers een pakhuis.”
“Oh, maar we hebben geen selectie gemaakt, ook dit jaar doet weer iedereen mee. Er zijn maar 13 beurzen verstrekt”
Dan kan het zomaar zijn dat de presentatie op Art Rotterdam (halhuur, curator, standbouw, publicaties, filmpjes, rondleiders etc) meer heeft gekost dan alle stipendia van de deelnemende kunstenaars bij elkaar.
mondriaanfonds.nl/prospects-concepts
Een selectie:
Lennart Lahuis
Rondleiding
Van eBay getrapt wegens tietenspiegeling.
Reflectorrrr AKA Lotte Reimann doet het.
He dat oogt bekend haast. Fleur van Dodewaard.
Tja, de titel High and low sculpture maakt door al te grote letterlijkheid van het werk de gimmick die het misschien ook wel is.
En Jenny Lindblom (I guess) met fraaie reflectie.
Dertien nevengeschikt met schuine wanden versus de 92 van vorig jaar – toen extreem veel vanwege allerlei overgangsregelingen. Het blijft een nobel streven podium te bieden aan geselecteerd talent, 25.000 man kwamen buurten op Art Rotterdam, exposure galore. Maar marketing, feestjes en podium mogen een bescheiden aandeel vormen van het totaal aan te verbrassen poet.
voor de volledigheid: bijna 70% van de beursbezoekers kwam ook naar het jonge talent (en de boekentafel) kijken: circa 16700 bezoekers
voor het juiste perspectief: zoveel man (m/v) zit er gemiddeld bij een voetbalwedstrijd in pakweg Breda of Utrecht
Bedoel je daarmee te zeggen dat voetbal ook belangrijk is?
Ongekend veel voor kunst, geen andere plek of momentum denkbaar.
nee ik bedoel de veelheid van veel te relativeren
(kunst is heel belangrijk voor heel weinig mensen die er bijna niks voor over hebben)