De nachtmerries die Sarina Missot en Yoshiyuki Koinuma als curatoren van deze tentoonstelling wilden tonen zijn weliswaar soms donker en mistroostig maar eveneens kleurrijk en vol energie. Duisternis wordt gecombineerd met technische perfectie en kleur met fantasie.
19:24 – Update Jongeleen ingevoegd:
Maryanto Beb krast in zwart papier de gruwelen uit die zijn vaderland Indonesië rond 1985 teisterden.
Ron Amir ongruwelijkt verschrikkingen door kleureliminatie.
Willehad Eilers tekende in diepe duisternis de woeste avonturen van een creepy king.
Sandro Setola weet unheimische plekken wonderschoon weer te geven.
Sarina Missot geeft duistere fantasieën weer in heldere tinten…
en laat de – meestal prettige – avonturen van crowdsurfende fans zien.
Yoshiyuki Koinuma introduceert de kijker in zijn symbolische fantasiewereld met een stortvloed van beeld en kleur.
Mijn verslaggeversnachtmerrie van deze expo bleek bij thuiskomst: alle foto’s van de hallucinerende presentatie van Ruben van Klaveren bleken mislukt.
19:24 – Update Jongeleen ingevoegd:
Laat ik daar nou ook met een fototoestelletje rond hebben gelopen. Een kleine toevoeging dan hierbij. Ter compensatie van het feit dat de tentoonstelling alweer voorbij is – en dus niet zelf te beleven. GJ, dank voor de rotsvast degelijke basis – waarzonder mijn toevoeging nog minder op iets leek ; )
>> In een oogopslag, de expo zelf: puik, snel (want maar een avond-bij het lezen van deze post dus al weer opgedoekt), goed en druk ook! Bij nest dus: Gloomy Prospects bij mekaar gebracht door Sarina Missot en Yoshiyuki Koinuma.
Mede-samensteller Sarina Missot.
Hello Bas
Yoshi!
Mede-samensteller Yoshiyuki legt uit – op basis van de nachtmerrie van dr. Füssli.
(hello) sing-along with the Dogs of Shame.
The Dark Lord, Willehad Eilers.
Toch nog een plaatje van Ruben van Klaveren.
Yoshi!
1 Comment