Tja. Los van de schilder(s) zegt dit natuurlijk meer over de jury of misschien wel over (schilder)kunstige prijsuitreikingen in het algemeen en de positie van schilderen als “urgent” medium in het bijzonder.
Daarnaast, het zijn natuurlijk toch ook ergens de vlezige pinzel-versies van Micheal Wolf/ Gursky / Bialobrzeski waarmee de vraag over de schilderkunstige meerwaarde natuurlijk van essentieel belang is…zeker voor de jury in kwestie.
Vernieuwing zie je nooit meer bij jonge kunstenaars”
Bij voorbaat een waardevol en ongetwijfeld doordacht uitgangspunt voor welke prijsuitreiking dan ooit nietwaar?
Maar wel een goeie stempeltechniek, dat scheelt.
Parool wijdt er een apart stukje aan:
“Van der Beek [juryvoorzitter] zegt het werk van Michael Wolf niet te kennen.”
http://www.parool.nl/parool/nl/22/KUNST/article/detail/242897/2009/05/15/Plagiaat-behalve-voor-de-vakjury.dhtml
Tja. Los van de schilder(s) zegt dit natuurlijk meer over de jury of misschien wel over (schilder)kunstige prijsuitreikingen in het algemeen en de positie van schilderen als “urgent” medium in het bijzonder.
Daarnaast, het zijn natuurlijk toch ook ergens de vlezige pinzel-versies van Micheal Wolf/ Gursky / Bialobrzeski waarmee de vraag over de schilderkunstige meerwaarde natuurlijk van essentieel belang is…zeker voor de jury in kwestie.