Atelier Jakub Tajovsky

Atelier Jakub Tajovsky

Jakub Tajovsky (Brno, Tsjechië) is een van de vijf gastkunstenaars bij LIAP.

Tajovsky zou drie maanden in LIAP zijn, helaas gooide COVID roet in het eten. Ik schreef al over de invloed van COVID op mijn eigen verblijf, Tajovsky moest zijn residentie met een maand verkorten omdat Tsjechië per oktober vanwege de tweede golf op slot gaat. Hij wilde niet het risico lopen niet meer terug naar huis, vrouw en kinderen te kunnen. Ik maak Tajovsky dus maar een aantal dagen mee maar zie zijn werk in Die ich rief, die Geister werd ich nun nicht los, de LIAP open studio’s tentoonstelling in de Rundgang van afgelopen weekend op het Spinnerei complex.

Atelier Jakub Tajovsky

Atelier Jakub Tajovsky

Atelier Jakub Tajovsky

Tajovsky experiment met schilderen. Hij maakt gebruik van deconstructie om het schilderproces, structuur en materiaal te onderzoeken en daarna te veranderen en vernieuwen. De schilderijen worden objecten, ze bewegen, golven. Het worden een soort van abstracte landschappen.

Atelier Jakub Tajovsky

Atelier Jakub Tajovsky

Atelier Jakub Tajovsky

Atelier Jakub Tajovsky

Atelier Jakub Tajovsky

Atelier Jakub Tajovsky

Atelier Jakub Tajovsky

Atelier Jakub Tajovsky

Atelier Jakub Tajovsky

Atelier Jakub Tajovsky

Atelier Jakub Tajovsky

Atelier Jakub Tajovsky

Atelier Jakub Tajovsky

Atelier Jakub Tajovsky

Atelier Jakub Tajovsky

Atelier Jakub Tajovsky

Atelier Jakub Tajovsky

Tajovsky doet promotieonderzoek aan de Brno University of Technology naar schildertechnologieën en innovatie. Als onderdeel van zijn onderzoek heeft hij de open source database www.dispersanto.com opgericht – een platform voor gedecentraliseerde schilder praktijken.

Sasha Dees
About Sasha Dees 234 Articles
Verbinder. Wereldburger; Onafhankelijk curator en producent; Focus op Internationaal, Innovatief, Inclusief en Interdisciplinair. Schrijft o.a. voor Trendbeheer, Africanah en ARC Magazine. www.sashadees.com

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*