Ben Pritchard, Melle de Boer
Allereerst: postje nummer 20.000 hoera hulde voor ons! En dat allemaal niet AI-gedreven maar middels ouderwets handwerk online gezet. U moogt geld doneren opdat wij een bescheiden feestje kunnen vieren. PPpparty voor the PPppeoples…
Billytown passeerde ‘slechts’ 57 keer de revue tijdens die 20.000. Maar dat komt gedeeltelijk doordat ik er even uit was wellicht en de Corona’s door de wereld waarden. Toch vindt u waarschijnlijk meer Billytown hier dan bij Billytown zelf. Boekstaven als geschiedschrijving.
En wat fijn ook dat postje nummer 20.000 een opmerkelijke tentoonstelling bij een opmerkelijk initiatief behelst: Melle de Boer, Jaqueline Peeters, Ben Pritchard, Nies Vooijs in Ohne Ende (what’s in a name)
Melle de Boer zag bij Quartair een tentoonstelling mede samengesteld door Nies Vooijs. Daar hing een werk van Jacqueline Peeters en hij dacht – dat had ik willen maken. Nies kende werk van Ben Pritchard van Instagram waar ze soortgelijk tegenaan keek. Zo ongeveer was naar verluidt de aanleiding om tot deze tentoonstelling te komen: schijnbaar parallelle interesses, familiaire uitwerkingen in metier, same same but different.
Een mooie tentoonstelling variaties vol abstractie incluis spel met tekens en tekst. Ik werd door slordig kijken naarstig op een verkeerd been gezet: is dat… Nies Vooijs…?! Dat kan toch niet… Inderdaad. Maar Pritchard kan ook scheluw, bescheiden formaat en koeken verf.
Beeldimpressie van een drukke opening afgelopen vrijdag in twaalf foto’s:
Meesterwerk Nies Vooijs doopten wij – ik sprak met iemand die ook flabbergasted was – het werk met het dopje.
Nies Vooijs
Jaqueline Peeters
Nies Vooijs
Melle de Boer, Jaqueline Peeters, Ben Pritchard
Jaqueline Peeters, Melle de Boer, Nies Vooijs
Jaqueline Peeters
Nog te zien tot 13-10
billytown.org/gallery/ohne-ende
Leave a Reply