Machiel van Soest, serie untitled schilderijen Kapot gekoeratierde verzameltentoonstelling naar aanleiding van de Stroom Premium subsidies van 2006. stroom.nl/activite[…]ng.php?t_id=8110340
In Chantals laat Machiel van Soest de resultaten zien van een periode van hard werken tijdens zijn verblijf als artist-in-residence in Leipzig vorig jaar. De tentoonstelling heet ‘objects’, misschien om aan te duiden dat niet [Meer…]
“Al meer dan twee maanden worden elke zaterdagmorgen kleine tentoonstellingen gehouden door Machiel van Soest en Ton Schuttelaar.” Schuttelaar & Van Soest verlaten het atelier en maken een doorstart op lokatie. Kees Koomen was erbij [Meer…]
beetje late reactie
maar de reactie machine lijkt niet alles te slikken.
dan nu toch even over het bezoek aan het laakkwartier. het was een minimale installatie met maximale reactie en discussie van minimale bezoek, wat weer de mogelijkheid gaf om maximaal in de diverse in de lucht hangende onderwerpen te duiken.
Bij deze eer je Theo van Gogh {vrijheid van spreken) en het is een onheilspellend beeld samen met { die je zo plaatst }naast de lijken als gevolg van genocide.
Er is een van ons ( we beschouwen hem ook als kunstenaar ) op een beestachtige wijze om het leven gebracht met een ondevragend en kritisch vermogen. (In)direct wijs je op de gevaren die er nu zijn van degene die intollerant zijn aan onze maatschappij waarin we nu leven.
Het is een krachtig en heftig beeld met minimale middelen en met maximale zeggingskracht.
ach, da wat er te zien is is een volgevroten varkenlichaam eenzaam op het asfalt naast uitgemergelde jodenlichamen tezamen in een massagraf, en vogel aar zelf maar uit wat de betekenis daarvan is. (kleine hint: het zijn geen socialisten of islamisten die da zijn koud gemaakt)
Subtiele beschrijving van je eigen werk, Machiel. Het wordt er helaas niet beter van.
Ik wil op het moment ook niet meer zeggen dan dat Jacko
Ik er even over nagedacht edoch, Wie ben jij eigenlijk Wacko Jacko? Misschien kunnen we wat voor elkaar betekenen?
Roeland, ik ben het met je eens.
Ook wat dat krachtige heftige beeld betreft.
En ook hier geldt, zoals zo vaak, de ruimte,
de atmosfeer, de in dit geval kunstenaargastheer
+ de bezoekers maken er een ervaring van.
Mogelijkheden om het te hebben over alledaagse zaken die niet altijd even fris zijn.
Mogelijkheden om het te hebben over wat er in godsnaam en in utopisme-waan (weg d’r mee) toch in al die koppen afspeelt,
wat kan leiden tot de meest gruwelijke daden tegen de eigen soort.
Alleen het werk op zich beoordelen kan ook.
Maar gek genoeg kan ik nu al niet meer dit werk los van die avond zien. Er is alweer voldoende geïmplanteerd om me alweer te realiseren dat werk soms alleen maar voor een bepaald tijdstip, een bepaalde locatie en een bepaalde context bedoeld is. En Toen was het
sterk werk. En dat blijft het ook in die context.
Beste Machiel,
Ook al is het geen lekker begin van een relatie om voor een “Wacko” uitgemaakt te worden, sta ik er altijd voor open iets voor iemand te betekenen. Zeg maar wat ik voor je kan doen, Machiel.
Groet, Jacko
Jacko, Let’s shake hands en we maken er wat van :)
dit vraagt om bier
Ik ben dol op bier.
Kamer Laakkwartier
Ton Schuttelaar
‘The designated day’
zaterdag 10 11 2007 19:00 uur
bier!
Chiel,
Mooi om te zien hoe de geest zich door de jaren heen ontwikkeld heeft.
beetje late reactie
maar de reactie machine lijkt niet alles te slikken.
dan nu toch even over het bezoek aan het laakkwartier. het was een minimale installatie met maximale reactie en discussie van minimale bezoek, wat weer de mogelijkheid gaf om maximaal in de diverse in de lucht hangende onderwerpen te duiken.
Bij deze eer je Theo van Gogh {vrijheid van spreken) en het is een onheilspellend beeld samen met { die je zo plaatst }naast de lijken als gevolg van genocide.
Er is een van ons ( we beschouwen hem ook als kunstenaar ) op een beestachtige wijze om het leven gebracht met een ondevragend en kritisch vermogen. (In)direct wijs je op de gevaren die er nu zijn van degene die intollerant zijn aan onze maatschappij waarin we nu leven.
Het is een krachtig en heftig beeld met minimale middelen en met maximale zeggingskracht.
ach, da wat er te zien is is een volgevroten varkenlichaam eenzaam op het asfalt naast uitgemergelde jodenlichamen tezamen in een massagraf, en vogel aar zelf maar uit wat de betekenis daarvan is. (kleine hint: het zijn geen socialisten of islamisten die da zijn koud gemaakt)
Subtiele beschrijving van je eigen werk, Machiel. Het wordt er helaas niet beter van.
Ik wil op het moment ook niet meer zeggen dan dat Jacko
Ik er even over nagedacht edoch, Wie ben jij eigenlijk Wacko Jacko? Misschien kunnen we wat voor elkaar betekenen?
Roeland, ik ben het met je eens.
Ook wat dat krachtige heftige beeld betreft.
En ook hier geldt, zoals zo vaak, de ruimte,
de atmosfeer, de in dit geval kunstenaargastheer
+ de bezoekers maken er een ervaring van.
Mogelijkheden om het te hebben over alledaagse zaken die niet altijd even fris zijn.
Mogelijkheden om het te hebben over wat er in godsnaam en in utopisme-waan (weg d’r mee) toch in al die koppen afspeelt,
wat kan leiden tot de meest gruwelijke daden tegen de eigen soort.
Alleen het werk op zich beoordelen kan ook.
Maar gek genoeg kan ik nu al niet meer dit werk los van die avond zien. Er is alweer voldoende geïmplanteerd om me alweer te realiseren dat werk soms alleen maar voor een bepaald tijdstip, een bepaalde locatie en een bepaalde context bedoeld is. En Toen was het
sterk werk. En dat blijft het ook in die context.
Beste Machiel,
Ook al is het geen lekker begin van een relatie om voor een “Wacko” uitgemaakt te worden, sta ik er altijd voor open iets voor iemand te betekenen. Zeg maar wat ik voor je kan doen, Machiel.
Groet, Jacko
Jacko, Let’s shake hands en we maken er wat van :)
dit vraagt om bier
Ik ben dol op bier.
Kamer Laakkwartier
Ton Schuttelaar
‘The designated day’
zaterdag 10 11 2007 19:00 uur
bier!
Chiel,
Mooi om te zien hoe de geest zich door de jaren heen ontwikkeld heeft.