“In 1976 Sony introduced the Betamax video cassette recorder. It catalyzed the “ondemand” of today by allowing users to record television shows, and the machine ignited the first “new media”; intellectual property battles. In only a decade this revolutionary machine disappeared, beaten by JVC’s version of the cassette recorder.”
Niels Post is beeldend kunstenaar en actief als mede-oprichter van Trendbeheer.com. Hij is opgeleid aan de AKI in Enschede en het San Francisco Art Institute. Zijn werk is wereldwijd te zien geweest op videofestivals, tentoonstellingen en als zelfinitiatief in de openbare ruimte.
Spam, computer gegenereerde tekst die niemand wil maar die overal opduikt, vormt de laatste jaren het basismateriaal van zijn beroepspraktijk. Post gebruikt het voor interventies op leegstaande winkelramen, wandsculpturen en ruimtevullende installaties.
“There is no such thing as an apolitical or inert artwork.” —Felix Gonzalez-Torres. In this short film, see how Dorothea Lange, Martha Rosler, and Felix Gonzalez-Torres responded to the social, cultural and political issues of [Meer…]
[arve url=”https://youtu.be/nzO5ViO_y8Y” /] Waar kijken kinderen naar, en hoe lang, als ze iets moeten tekenen en hoe pakt een kunstenaar dat aan? Leuk experiment met tekenhand en oog-tracker. Youtu.be/nzO5ViO_y8Y (via BB)
Een viertal prachtperformances van Guda Koster en Frans van Tartwijk. Speciaal voor de toevallige voorbijganger en nu ook voor iedereen met een YouTube verbinding. “[…] De sculpturen stonden stil, soms klonk er muziek, soms maakten [Meer…]
Leave a Reply