1 oktober 2005 – 29 januari 2006 “Het Van Abbemuseum Eindhoven presenteert een selectie toonaangevende kunstwerken die de afgelopen 18 jaar tijdens de beroemde Biënnale in Istanbul tentoongesteld zijn. […] Werken die niet eerder in [Meer…]
In Berlijn is de winter voorbij en de kunstwereld kruipt weer uit haar schulp. Dit is duidelijk te merken aan de vele evenementen die afgelopen week plaatsvonden. Galeries en projectruimtes openden de deuren om de [Meer…]
Johan König Galerie is in de voormalige kerk St. Agnes getrokken en heet nu König Galerie. Hieronder; wat een imposante beton ruimte met je werk doet deel 1. De groepsopstelling van enkele kunstenaars van de [Meer…]
Scherpe analyse. Jouissance (enjoy!) is het enige wat nog overblijft als je visuele betekenaars in een theatrale setting vrij spel geeft. Dan waren de surrealisten toch heel wat preciezer. Genzken valt inmiddels samen met de geconstrueerde mythe van haar gestage ‘bevrijding’ uit de phallocratische wurggreep van het masculiene kunstveld. Je moet natuurlijk ook nooit op de avances van je kunstdocent ingaan. Maar nu mag ze haar ‘mannequins’ à la Manzoni op de naakte huid signeren. De re-appropriatie van het vrouwelijk lichaam uit de verlamming door de male gaze. Jenseits de castrerende nazi-opa. Het gevaar van zo’n regressieve narcistische beweging is het verlies van iedere betekenis. Als je nou nog heel erg in de lach kon schieten. Maar ja, German jokes. Puike betonbau.
Scherpe analyse. Jouissance (enjoy!) is het enige wat nog overblijft als je visuele betekenaars in een theatrale setting vrij spel geeft. Dan waren de surrealisten toch heel wat preciezer. Genzken valt inmiddels samen met de geconstrueerde mythe van haar gestage ‘bevrijding’ uit de phallocratische wurggreep van het masculiene kunstveld. Je moet natuurlijk ook nooit op de avances van je kunstdocent ingaan. Maar nu mag ze haar ‘mannequins’ à la Manzoni op de naakte huid signeren. De re-appropriatie van het vrouwelijk lichaam uit de verlamming door de male gaze. Jenseits de castrerende nazi-opa. Het gevaar van zo’n regressieve narcistische beweging is het verlies van iedere betekenis. Als je nou nog heel erg in de lach kon schieten. Maar ja, German jokes. Puike betonbau.