Making Money With Art: Banksy

Banksy

“With almost all works priced in the $100K range, this seemingly gritty space was truly the realm of the art elite as actors, musicians, models & art world royalty vied for the “privilege” of purchasing Sir Banks’ new creations.”

supertouchblog.com/?p=317

(Via Squeaky From)

You may also like...

57 Responses

  1. Mrs. Deane says:

    Deze discussie gaat gewoon weer helemaal nergens op uitlopen. Arno wil zijn IESI-tamagotchi niet uitzetten en blijft lijstjes uitspuwen. Mrs. Deane wil niet langer praten over hoe geweldig de IESI-tamagotchi toch is. Misschien dat er nog andere jongens zijn op het schoolplein die samen met Arno en zijn tamagotchi willen blijven spelen, Mrs. Deane laat de groep voor wat het is en verdiept zich in relevanter zaken.

  2. Jack Segbars says:

    Kom op Mrs.Deane.. Laat je niet zo de kop zitten door schoolplein-bully van Roosmalen. Ik ben het met je eens: de IESI werkt niet, schluss damit. Voor eens en voor altijd: het valt niet vast te stellen wie of hoe pretenties heeft in de sociale sfeer. Dat is het struikelblok waarmee alleen een subjectieve duiding gegeven kan worden en we allemaal naast elkaar zitten te en zullen blijven lullen.

    Daaronder ligt wel nog steeds de problematiek van de werkzaamheid en het mogelijk veranderende referentiekader van kunst. En zeer zeker speelt nu daarin de kwestie van de maatschappelijke geengageerdheid en/of nut een rol.
    Dus als van Roosmalen zijn lijstje even terzijde kan laten, kunnen we misschien weer een doorstart maken.

  3. Mrs. Deane says:

    Jack, het is niet een kwestie of ik me wel of niet op mijn kop laat zitten door Van Roosmalen. Op een gegeven moment besluit ik of het wel of geen zin heeft deel te nemen aan een discussie. En omdat in dit geval het debat lijkt te verzanden in vruchteloze lijstjesdrang, heb ik voor mezelf de conclusie uit getrokken dat ik mijn energie beter aan andere zaken kan besteden. Een doorstart kan hier alleen gemaakt worden m.i. als V.R. zijn IESI-tamagotchi voor de verandering thuis laat en zich bereid verklaart op de onderliggende problematiek te concentreren. En ik betwijfel of hij daartoe bereid is.

  4. Arno van Roosmalen says:

    “Heaping fictitious value, otherwise known as glamour, on saleable art for elite collectors is the high road to philistinism”, aldus Germaine Greer in Guardian (met dank aan JB). Greer’s opmerking heeft weliswaar betrekking op Frieze Art Fair, maar is een scherpe karakterisering van ‘Barely Legal’. En zag ik niet ook ‘Pointless Line’ van onze Parijse correspondent keurig ingelijst op een beurs? Droogstoppel, keert terug op uw schreden.

  5. jaja max, zo zien we maar weer. (een hele lange kan t nooit geweest zijn in zo’n beurskraam) desalniettemin blijkt er van alles mogelijk met die verdraaide contexten tegenwoordig, van toonruimte naar olifantenzaal naar modeblad, van straat, naar kunstwinkel, naar skatemagazine naar straat.
    wie weet nog even en dr is geen wissellijst meer nodig maar kan het zo allemaal op de blanke muur van kunstruimte of verzamelaarsmuur. stel je zulke vrijheid eens voor, en het gepaard gaande lef wat er voor nodig is om die gelegenheid te bieden voor zulk soort grove vrijgeblevenheid!

  6. E.Rosie says:

    …en zo zie je maar weer; enige hierarchische plaatsbevechting is niemand vreemd.

    het geile geld en de kunst ; haalt het beste in ieder naar boven.

    Stond er niet elders op deze pagina’s een andere naar mijn idee wel degelijk verdachte vorm van markttechnisch prima functionerend “kunstzinnig gooi en smijtwerk” op de Frieze Art Fair?

    …daar waren de comments in elk geval verdacht stil. Jammer.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *