Porn

Marc Bijl - Porn

Marc Bijl Porn

Marc Bijl - Porn

“At Breeder from Athens, the irrepressible Dutch artist Marc Bijl has installed a new version of Robert Indiana’s Love sculpture […] All three works in the edition are sold, at $20,000 for the first two and $25,000 for the third. A sign of the times?”

Leuk artikeltje over miami en fotootje van mn PORN op:

artnet.com/magazineus/reviews/robinson/robinson12-8-06.asp

~(dat verhaal erbij dat ze alle 3 verkocht zijn lijkt me overdreven

Marc Bijl
About Marc Bijl 275 Articles
Post-internet-punker

32 Comments

  1. 4 letterwoord AIDS, ook leuk en nog niet eerder als beeld gezien

    “Infamously, Indiana failed to register a copyright for the work, and found it difficult to deter unauthorized commercial use. The image has been reproduced in countless times in varying forms, including sculptures, posters, and 3-D desk ornaments. It has been translated into Hebrew, Chinese, and Spanish. It strongly influenced the original cover of Love Story, the Erich Segal novel. It was parodied on the Rage Against the Machine album cover for Renegades, as well as the cover for Oasis’ single Little by Little from the 2002 album Heathen Chemistry. Artist Mathew Jones created an AIDS-protest homage that read “DEAD”. Philadelphia anti-folk singer Adam Brodsky has a tattoo reading “DORK”. [http://en.wikipedia.org/wiki/Robert_Indiana]

  2. Dat klinkt goed. Rehach, reshuffle and re-appropriate till we drop. Een pointless eyeliner op de buik kan ook..

    of nee… dat zou werkelijk pointless zijn en dat is net een stap te ver… one pointless bridge too far.. bridge over pointless water, za’k maar zeggen

    he nee.. dat is weer een verknipt citaat.. moeilijk hoor..

  3. haha pointless eyeliner…en een erosie baard!

    Erbovenop gooien we dan maar een aan de gevel op te hangen neontekst van “…hier had Uw Jack Segbars kunnen hangen.” of wordt dat dan weer TE verknipt?

  4. “the very fact” dat copyrights tentijde van Robert Indiana’ LOVE geen issue (binnen de kunst) was maakte het beeld zelf tot icoon (het verscheen op postzegels, mokken en TShirts).
    Een label van haar tijd.
    Zo was “AIDS” van General Idea dat ook in de jaren 80 (en verwijzing naar Indiana) en zo is “PORN” dat ook naar het heden waarin obsceniteit zich manifesteert in het dagelijkse leven waarin alles direct te beleven en te zien is…..
    live vliegtuigen in torensmet direct daarna juichende palestijnen is een vorm van pornografie

  5. > live vliegtuigen in torensmet direct daarna juichende palestijnen is een vorm van pornografie

    Nee pornografie is een vorm van pornografie. Reclame is pornografie. Jou beeld is kunstporn; glibberig en onecht en daardoor desgewenst misschien weer kloppend. Tis een artefact wat de kunstverzamelaar wellicht geil maakt.

    Torens en palestijnen klinkt politiek en dat zit nou net helemaal niet in jou porn.

    Misschien in een praatje erbij: zo van ‘wat is het allemaal erg he mensen’ en dan ‘mijn beeld is ook erg he mensen’ en dan zeggen dat het beeld maar wat goed lijkt.

    Of zoiets.

  6. Hmmm…lekker academisch om het allemaal vanuit de kunst te bekijken. Pornografie?

    heeft het niet meer met “voyeurisme” te maken?

    voy·eu·ris·me (het ~)
    1 neiging tot bespieden uit seksuele aandrift

    VO
    YE
    UR
    IS
    ME

    ; )

  7. En, inmiddels al iets bekend over de verkoop? Of gaat het net als met die koper van dat Velvet Underground album?

    Over dat copyright bij en ten tijde van Robert Indiana zijn de meningen dus verdeeld: was Indiana gewoon een beetje te sloom en ging de markt met zijn idee aan de haal, of was het “gewoon geen issue”, zoals Marc Bijl schrijft? Zou het ontbreken van copyright echt een voorwaarde zijn om iets tot een icoon te maken? Zit er copyright op het Che Guevara sjabloon? Of op de smiley? Op mijn favo Teletubbies wel; toch ook iconisch?

    Hoe zit het met het copyright op ‘PORN’? If so, gaat een deel naar de Erven Indiana (voor concept, font en compositie)?

    En EVOL is SY (IESI-factor) en dat speelt morgen in Den Haag; even voorbij het putje.

  8. alles verkocht
    bleek toch waar te zijn

    en er zit geen copyright op mijn werk, ook geen beeldrecht

  9. Toch geweldig dat je in de kunst met een beetje houten platen, verf en wat slim jatwerk zulke bedragen kunt verdienen. Ik vind dat MB een exemplaar verdient van Patricia Highsmith’s Ripley Under Ground. Plus een gratis rondje bij de champagnebar aanstaand putje…

  10. nou dat lettertype van Love/Porn was nog een hele klus
    combinatie van Stencil en Capitals en eigen inbreng

  11. Nou jongens gaat dat ding zien volgende week in Witte de With opening 7 sept, zelf zit ik in Athene,
    oennemenoenoelos!

    BODYPOLITICX
    Witte de With
    Center for contemporary art, Rotterdam
    8 september- 10 october

    DESTROY ATHENS
    Athens biennial
    10 september-november 2007

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*