Het Rotterdamse performancecollectief Trickster voerde in het kader van PAE#4: Object in Gemaal op Zuid een vier uur durende performance uit.
Het gebeuren had als uitgansgspunt Albee’s Who’s Afraid of Virgina Woolf dat klaarblijkelijk goed bestudeerd was. Daarnaast speelden de theorieën van Peter Brook (De lege ruimte) en Jacques Rancière (The Emancipated Spectator) een belangrijke rol.
Alles vond plaats onder de goedkeurende ogen van Liz Taylor en Richard Burton.
To stay or not to stay.
Check and double-check.
Een belangrijke rol was toebedeeld aan deze pop.
Die het vaak zwaar te verduren had.
De gesproken en geschreven teksten werden gedigitaliseerd, geprint en gebeamd.
Muziek werd hedendaags geïmproviseerd…
en op zijn jaren zestigs gespeeld.
Er werd een- en meerstemmig gezongen.
Voorgedragen.
Verplaatst.
Gelachen.
Gedanst.
Opgelezen.
Met MP3 gewerkt.
En hoog geklommen,
En gesprongen!
Gelukkig viel ze (de pop) zacht.
Let’s celebrate the mirrors of space and time!
En een lange monoloog uit het damestoilet vormde het slot.
http://www.tricksterspace.org/
The Emancipated Spectator (PDF!!!)
fijn verslag, dankjewel Gj
Lieve Tricksters,
Aan de foto’s te zien was het weer heel bizonder wat jullie deden j.l. zaterdag.
Het is jammer dat niet meer mensen jullie kunst kennen en de originaliteit daarvan daardoor missen.
Veel succes de komende tijd en wie weet tot in Berdburg.
Liefs voor allemaal Ellen