Tijd weer voor de jaarlijkse pre-eindexamens van de KABK. Deze keer in de Vrije Academie/Gemak. Samengesteld door Ad de Jong en gepresenteerd als totaalinstallatie. Alle muren zijn op maat gekleurd en de losse werken worden niet lastig gevallen met individuele naamkaartjes.
Grote voordeel van deze aanpak is een tentoonstelling waar de energie vanaf spat (net als bij De Jongs Fat Form van afgelopen zomer), minpunt is dat je als aanstormend eindexamenstudent wel heel erg ondersneeuwt in het grote geheel.
T/m 19 december a.s. (elke dag tot 19:00 dus alle tijd)
Met het tentoonstelingsplattegrondje in de hand hieronder een poging tot namen en rugnummers. Foutmeldingen gaarne in de comments.
Sara Koning
Paul de Jong (links) en Ay Kato.
Vincent Both
Tiina Nissinen
Britt van Eijk
Marthe Venema (bed) en Tibor Koek.
De sculptuur in kwestie.
Alican Şahinler en Yara Francken.
Geen touw aan vast te knopen maar wel heel erg gaaf, zeven schilders en beeldhouwers op krap tien vierkante meter, gaat dat zien!
Yair Callender
T/m 19 december a.s.
Hallo trendbeheer
De gekleurde stokken zijn van Lies de Rooij (ipv Sandra).
Bedankt!
Groetjes Lies!
ps: Leuk Artikel!!
@Lies: Dank, aangepast.
Voor het eerst (beroepsdeformatie) heb ik de neiging kunnen onderdrukken om een plattegrond te pakken en tóch te zoeken naar de namen, rugnummers en titels. Ik zie dat als een enorme verdienste van dit project.
Het minpunt dat Niels signaleert, namelijk dat je als “aanstormend eindexamenstudent” (wat is dat, trouwens?) wel heel erg ondersneeuwt in het geheel, vind ik maar heel relatief.
Allereerst omdat co-operatie, alliantie, samenwerking, collectief, co-creatie en andere actuele buzzwords aangeven waar het in deze tijd om gaat; hoe we de toekomst tegemoet zullen moeten treden. Ik denk dat Ad de Jong dat op een heel integere wijze ver heeft doorgevoerd in dit project.
En ten tweede omdat er over enkele maanden een eindexamenpresentatie van dezelfde kunstenaars zal zijn waar haarfijn duidelijk wordt wat van wie is.
Deze presentatie heeft alleen maar een uitzonderlijke appetite gewekt.
Complimenten aan iedereen die hier bij betrokken is!!
Wat hij zegt..
Niet mee eens, ik vind het een tombola waar het tentoonstellingsconcept alle inhoudelijkheid van de individuele werken overneemt. Zoals je zegt: het mantra van de coöperatie, netwerking community, opgaan in, procesmatig etc., is de overall idee waarin elk werk nu gekleurd is. Hulde aan de aanstormer die zich hierbuiten heeft weten te houden. Zijn ze er? Die mogen zich bij mij melden. Vreselijke veegverf overigens.
@van Rooslmalen/EvdL: ik zou er maar niet zo trots op zijn dat je niet weet wat Niels bedoeld met “aanstormend eindexamenstudent”. En de conclusie trekken dat “aanstormend eindexamenstudent wel heel erg ondersneeuwt in het geheel” een relatieve opmerking is, is ook weer relatief.
Maar de kers op de taart plant u met actuele buzzwords zoals ‘Collectief’ en ‘Alliantie’ en uw aangeven dat het daar om gaat in deze tijd. Als u dat zo specifiek vindt van deze tijd heeft u de afgelopen decennia niet opgelet want het stroomt over van kunstenaarscollectieven die alles leuk samen doen.
Lekker veilig als je weet wat iedereen leuk vindt en op de wenken van bepaalde Haagse instituten “kunst” staat te poepen. Bovendien vind ik dat Den Haag maar eens moet ophouden met het applaudisseren van kunstenaars die zich afvragen: ‘Wat is een kunstenaar? Wat eet ik vanavond? Wat is een atelier? Wat is een residentie in het buitenland?’ Om daar vervolgens werk van te maken door te documenteren dat ze geen flauw benul hebben van wat ze aan het doen zijn.
Ik ga met Segbars mee: Hulde aan de aanstormer die zich hierbuiten heeft weten te houden!
Ter verduidelijking: FATFORM is geen project van Ad de Jong. Een van de tentoonstellingen die afgelopen zomer gehouden werd bij FATFORM was deels gecureerd door Ad de Jong… Zie voor alle andere projecten/tentoonstellingen en activiteiten van FATFORM van de afgelopen 3 jaar http://www.fatform.com