Een autoshow in Garage Rotterdam, je moet er maar opkomen. Heavy Metal Parking Lot doet wat het verwacht; veel voiture gerelateerds, parkeergarage meets autokerkhof. Zeker niet onaangenaam om te zien, al maakt het geheel geen onuitwisbare indruk, daarvoor is het wat te letterlijk opgezet: er staat een auto centraal, hier en daar liggen of staan wat banden, veel vierwielfiguratie, prints van bandensporen.
garagerotterdam.nl/tentoonstellingen/heavy-metal-parking-lot-2020-09-12
Deleted pictures from my private camera van Xavier Mary is indrukwekkend groots en massief. 5 Truck trailer panelen monumentaal gehangen. Who’s afraid of grey, grey, grey, grey, grey and grey. Het is veel directe waar/found footage wat de klok staat op Heavy Metal Parking Lot.
Death Drive van Alan Phelan, Karnemelk op een autodeur van VW door Monika Stricker en Release van Richard Hamilton is wellicht wel het meest bekende/beroemde werk ooit gehangen hier in Garage Rotterdam. Maar waarom dan hier ingevoegd? Voegt artefact van een grote naam uit de kunstgeschiedenis op het affiche iets toe? Heerlijk om te zien, daar niet van, feest der herkenning wil ook iets én er zijn meerdere werken van Richard Hamilton te zien.
Autokrabbels Erik Thys
Carskin, Olaf Mooij (Grappig en leuk weerzien, was nog mee op de Trendbeheer Presenteert in Chicago 2009, zie doorloop, de tentoonstelling die in zijn geheel in twee koffers paste.)
Tweeluik Melissa Gordon gaat lopen met de prijs voor de meest uitgebreide titel: Female Readymade Pt. I & II (Human capital, burning car, barricade, Hydrofeminism, Opel Tometi’s hands, dancing, steering wheel, chain, Intestines, tape, rearview mirror) & Pt. II (Intestines, Belt, Tape, Rope, Elephant and hole, Voting booth fabric and sign, Licence plate)
Centraal eyecatcher van Heavy Metal Parking Lot The Crash (auto American Fever Dream) van Vanessa Disler
Sam Venables, gevonden spiegel.
Kortom!
Gewoon te bezoeken, geen timeslots, alle ruimte, doen!
garagerotterdam.nl/tentoonstellingen/heavy-metal-parking-lot-2020-09-12
veilig verkeer in de safe space…haalt de kunst 2048?